søndag 25. januar 2009

elefanter

en erfaren kjenner av meg burde vite att jeg har en ting for elefanter i alle former og farger, men de rosa utgjør eliten. Dette kommer av att jeg på barneskolen begynte og tegne elefanter som signatur under hilsener og sånn. etterhvert så utviklet dette seg til en tatoovering, en sparebørse, en haug med bamser og noen pynte ting:) for ikke og snakke om bilder og postkort! jeg personlig er veldig glad i elefantene mine og mange av dem har navn som pelle prikken, den store rosa elefantbamsen som daddaen min sydde til bursdagen min. eller sparefanten som er sparebøssa mi. Det hender at folk ser veldig rart på meg når jeg nevner min dille på rosa elefanter, men min dille ligger ikke i den vanlige klisjeen med att hvis man blir full eller høy nokk så ser man de rosa elefantene. Jeg tenker mer att de er så surrealistiske vesener som ikke har noen fast tilhørighet så de macher med min tankegang på noen ommråder. pluss att de er fantasifostre, dette gjør at hver enkelt persom oppfatter sine fantasielefanter på sin måte. noe som gjør att jeg opfatter mine som en del av det daglige....go figure

2 kommentarer:

  1. Enig med deg :) Alle har nok en liten elefant i seg. Enten den er grønn, rød, lilla eller rosa!.
    Jeg snakker ofte om lilla elefanter på månen. Vet ikke hvorfor, men det bare dukker opp i samtaler sånn av og til. Samt at jeg har malt og tegnet elefanter mange ganger. Fine dyr.
    Er tattoeringa like fin enda? :)

    SvarSlett
  2. jepp det e den skal ta bilde av den å legg ut etter kvert:)fine lilla fantan:)

    SvarSlett